Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2007

Αλαβάνος και ιδιωτικά πανεπιστήμια

Ως επαναστάτης νέος (;) συντάσσομαι και εγώ με τις θέσεις του Αλ. Αλαβάνου σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτές του 2002 όμως, όταν ως μέλος της επιτροπής Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού της Ευρωβουλής υπερψήφισε πρόταση κατά την οποίαν: "τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν μέρος του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλουν στην ανάπτυξή του".

Περισσότερα για την πρόταση που στήριξε ο -συνεπέστατος στις θέσεις του- κ. Αλαβάνος στην ιστοσελίδα της Ευρωβουλής.

2 σχόλια:

Apostolis είπε...

Λοιπόν, διάβασα με μεγάλη προσοχή την έκθεση της επιτροπής, στην οποία συμμετείχει και ο Αλαβάνος. Έχω να παρατηρήσω τα εξής. Σε πάρα πολλά σημεία της έκθεσης γίνεται αναφορά για την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου πανεπιστημίου (τόσο χρηματικά όσο και όσον αφορά την ποιότητα των παρεχώμενων σπουδών). Στην παράγραφο που αναφέρεται στα ιδιωτικά πανεπιστήμια (2/300 γραμμές του κειμένου), γίνεται αναφορά στην ύπαρξη των ιδιωτικών πανεπιστημιών και στην ανάγκη ελέγχου σε αυτά. Ειναι προφανές ότι απο τη στιγμή που το κείμενο δεν αναφέρεται σε μία μόνο χώρα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρωπαική Ένωση (που τα ιδ. πανεπιστήμια είναι πραγματικότητα) θα έπρεπε να τα σχολιάζει. Και αυτό κάνει-προσοχή η έκθεση αναφέρεται σε όλη την Ε.Ε. και όχι στην Ελλάδα, που απο τη στιγμή που δεν υπάρχει δυνατότητα ίδρυσης ιδ. πανεπιστημίων η παράγραφος δεν έχει βάση.

Κωνσταντίνος είπε...

Προσπαθείς να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα ρε Αποστόλη. Πέρσι το είχα δημοσιεύσει αυτό βέβαια, αλλά τώρα έγινε θέμα και έχουν ακουστεί όλες οι λεπτομέρειες. Δεν είναι επιχείρημα αυτά που λες, ως και το ΚΚΕ που ζητά την άμεση έξοδο από την ΕΕ δεν ψηφίζει τα ευρωπαϊκά νομοσχέδια για πλάκα. Και εξάλλου προσοχή, αυτό που συνυπέγραψε ο Αλαβάνος είναι ξεκάθαρο:

«πρέπει να γίνει σαφής η ανάγκη συνύπαρξης δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τα πανεπιστήμια αυτά μπόρεσαν να συνυπάρξουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας του ευρωπαϊκού διδακτικού συστήματος και, σήμερα, μπορούν να θεωρηθούν αλληλοσυμπληρούμενα, δεδομένου ότι η ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους και να προσεγγίσει τομείς που δεν είναι πάντοτε προσπελάσιμοι στα δημόσια πανεπιστήμια»