Θα κάνουν τα παιδιά του Ριζοκαρπάσου γενίτσαρους;
Του Σάββα Ιακωβίδη
ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ αρέσκονται να αποκαλούν τους εγκλωβισμένους μας, ηρωικούς. Το κάνουν όχι γιατί το εννοούν ή επειδή συνειδητοποιούν την ηρωική, πράγματι, προσπάθειά τους να παραμείνουν στα χωριά και στις περιουσίες τους. Οι εγκλωβισμένοι είναι ήρωες επειδή δίνουν τη μάχη της ύπαρξης του Ελληνισμού στα κατεχόμενά μας. Δεν χρειάζονται, συνεπώς, ούτε πολιτικές γαλιφιές ούτε κομματικές φιοριτούρες. Απαιτούν, όμως, και δικαιούνται σεβασμού για τα δεινά, τους κινδύνους και τις απειλές, που καθημερινά βιώνουν εξαιτίας της τουρκικής κατοχής και του τέρατος του εποικισμού. Αυτόν το σεβασμό, το Υπουργείο Παιδείας και ο Υπουργός τον αρνούνται στους εγκλωβισμένους. Διότι αν τους σέβονταν, δεν θα τους προκαλούσαν με τόση βαναυσότητα. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να εξηγήσει στους πολίτες: Με ποιο σκεπτικό αποφάσισε να απαιτήσει όπως ανεβαστούν στο κατεχόμενο Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου θεατρικά έργα, που προσβάλλουν και ταυτόχρονα υπονομεύουν το φρόνημα των παιδιών και των γονιών τους;
Αν ο Υπουργός θέλει επαναπροσέγγιση, ας ξεκινήσει πρώτα με επαναπροσέγγιση μεταξύ των Ελλήνων, όχι με τους εποίκους! Διότι αυτό απαιτούν από τα Ελληνόπουλα της Καρπασίας: Να κάνουν επαναπροσέγγιση με τους εποίκους, που κάθε μέρα τούς απειλούν, τους εκφοβίζουν, τους τρομοκρατούν. Με ποιο σκεπτικό, κύριε Υπουργέ, απαιτείτε από τους γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους να ντυθούν τουρκάκια για να ανεβάσουν ένα θεατρικό συνονθύλευμα και να το παίξουν ενώπιον των κατοχικών αρχών και των εποίκων; Με ποιο δικαίωμα μερικοί εκπαιδευτικοί το παίζουν επαναπροσεγγιστές αναλώμασι των θανάσιμων κινδύνων, που αντιμετωπίζουν τα Ελληνόπουλα του Ριζοκαρπάσου; Ποιοι είναι αυτοί οι άθλιοι, οι οποίοι κάρφωσαν στις κατοχικές αρχές τις αιτιολογημένες αντιδράσεις γονιών, που δεν ήθελαν τα παιδιά τους να παίξουν ως τουρκάκια ή να τραγουδούν τραγούδια στα τούρκικα; Διότι συμβαίνει και αυτό το πρωτοφανές: Υποχρέωσαν τα Ελληνόπουλα να εκμάθουν για να τραγουδήσουν τρία παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια στα τούρκικα!
Προκαλούμε τον Υπουργό Παιδείας: Γιατί οι μαθητές του τουρκικού Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου δεν τραγουδούν κι εκείνοι ελληνικά τραγούδια; Τι απάντηση μπορεί ο Υπουργός να δώσει σε εγκλωβισμένους γονείς, που με οργή απορρίπτουν τις μεθοδεύσεις κομματικής εκμετάλλευσής τους; Αυτοί οι γονείς με νύχια και με δόντια διαβιούν στην κατεχόμενη Καρπασία. Είναι υπερήφανοι που κάνουν αυτόν τον άνισο αγώνα και διά της παρουσίας τους διατρανώνουν την από χιλιετηρίδων ύπαρξη του Ελληνισμού σ' εκείνα τα χώματα. Γιατί, λοιπόν, αυτοί οι ήρωες επιχειρείται να χρησιμοποιηθούν ως υποχείρια κομματικής πολιτικής και τα παιδιά τους να μετατραπούν σε γενίτσαρους; Το έργο, «Το Ποτάμι», υποβάλλει την αποδοχή της διχοτόμησης και των κατοχικών τετελεσμένων. Και το άλλο, «Παρουσιάζοντας την εμπειρία», υποβάλλει την εθνική αυτοπαραίτηση και την προσαρμογή στους κατακτητές. Τα Ελληνόπουλα της Καρπασίας ποια σχέση μπορεί να έχουν με τα παιδιά των εποίκων;
Σήμερα, η Επιτροπή Παιδείας συνέρχεται κεκλεισμένων των θυρών για να εξετάσει το θέμα του Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου. Ας σταλούν δύο ηχηρά μηνύματα προς επιτήδειους κομματικούς κράχτες: Πρώτον, να αφήσουν όλοι το Γυμνάσιο και τα Ελληνόπουλα στην ησυχία τους. Δεύτερον, ναι, τα παιδιά δικαιούνταν να ανεβάσουν το θεατρικό έργο της επιλογής τους και όχι όσα επιτάσσει η κομματική επιτηδειότητα. Κυρίως: Κόμματα και Κυβέρνηση να σεβαστούν και να διαφυλάξουν, ενισχύοντες παντοιοτρόπως, τον αγώνα και την αντίσταση των εγκλωβισμένων Ελλήνων. Μόνον αυτά. Τίποτε άλλο.
ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ αρέσκονται να αποκαλούν τους εγκλωβισμένους μας, ηρωικούς. Το κάνουν όχι γιατί το εννοούν ή επειδή συνειδητοποιούν την ηρωική, πράγματι, προσπάθειά τους να παραμείνουν στα χωριά και στις περιουσίες τους. Οι εγκλωβισμένοι είναι ήρωες επειδή δίνουν τη μάχη της ύπαρξης του Ελληνισμού στα κατεχόμενά μας. Δεν χρειάζονται, συνεπώς, ούτε πολιτικές γαλιφιές ούτε κομματικές φιοριτούρες. Απαιτούν, όμως, και δικαιούνται σεβασμού για τα δεινά, τους κινδύνους και τις απειλές, που καθημερινά βιώνουν εξαιτίας της τουρκικής κατοχής και του τέρατος του εποικισμού. Αυτόν το σεβασμό, το Υπουργείο Παιδείας και ο Υπουργός τον αρνούνται στους εγκλωβισμένους. Διότι αν τους σέβονταν, δεν θα τους προκαλούσαν με τόση βαναυσότητα. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να εξηγήσει στους πολίτες: Με ποιο σκεπτικό αποφάσισε να απαιτήσει όπως ανεβαστούν στο κατεχόμενο Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου θεατρικά έργα, που προσβάλλουν και ταυτόχρονα υπονομεύουν το φρόνημα των παιδιών και των γονιών τους;
Αν ο Υπουργός θέλει επαναπροσέγγιση, ας ξεκινήσει πρώτα με επαναπροσέγγιση μεταξύ των Ελλήνων, όχι με τους εποίκους! Διότι αυτό απαιτούν από τα Ελληνόπουλα της Καρπασίας: Να κάνουν επαναπροσέγγιση με τους εποίκους, που κάθε μέρα τούς απειλούν, τους εκφοβίζουν, τους τρομοκρατούν. Με ποιο σκεπτικό, κύριε Υπουργέ, απαιτείτε από τους γονείς να επιτρέψουν στα παιδιά τους να ντυθούν τουρκάκια για να ανεβάσουν ένα θεατρικό συνονθύλευμα και να το παίξουν ενώπιον των κατοχικών αρχών και των εποίκων; Με ποιο δικαίωμα μερικοί εκπαιδευτικοί το παίζουν επαναπροσεγγιστές αναλώμασι των θανάσιμων κινδύνων, που αντιμετωπίζουν τα Ελληνόπουλα του Ριζοκαρπάσου; Ποιοι είναι αυτοί οι άθλιοι, οι οποίοι κάρφωσαν στις κατοχικές αρχές τις αιτιολογημένες αντιδράσεις γονιών, που δεν ήθελαν τα παιδιά τους να παίξουν ως τουρκάκια ή να τραγουδούν τραγούδια στα τούρκικα; Διότι συμβαίνει και αυτό το πρωτοφανές: Υποχρέωσαν τα Ελληνόπουλα να εκμάθουν για να τραγουδήσουν τρία παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια στα τούρκικα!
Προκαλούμε τον Υπουργό Παιδείας: Γιατί οι μαθητές του τουρκικού Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου δεν τραγουδούν κι εκείνοι ελληνικά τραγούδια; Τι απάντηση μπορεί ο Υπουργός να δώσει σε εγκλωβισμένους γονείς, που με οργή απορρίπτουν τις μεθοδεύσεις κομματικής εκμετάλλευσής τους; Αυτοί οι γονείς με νύχια και με δόντια διαβιούν στην κατεχόμενη Καρπασία. Είναι υπερήφανοι που κάνουν αυτόν τον άνισο αγώνα και διά της παρουσίας τους διατρανώνουν την από χιλιετηρίδων ύπαρξη του Ελληνισμού σ' εκείνα τα χώματα. Γιατί, λοιπόν, αυτοί οι ήρωες επιχειρείται να χρησιμοποιηθούν ως υποχείρια κομματικής πολιτικής και τα παιδιά τους να μετατραπούν σε γενίτσαρους; Το έργο, «Το Ποτάμι», υποβάλλει την αποδοχή της διχοτόμησης και των κατοχικών τετελεσμένων. Και το άλλο, «Παρουσιάζοντας την εμπειρία», υποβάλλει την εθνική αυτοπαραίτηση και την προσαρμογή στους κατακτητές. Τα Ελληνόπουλα της Καρπασίας ποια σχέση μπορεί να έχουν με τα παιδιά των εποίκων;
Σήμερα, η Επιτροπή Παιδείας συνέρχεται κεκλεισμένων των θυρών για να εξετάσει το θέμα του Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου. Ας σταλούν δύο ηχηρά μηνύματα προς επιτήδειους κομματικούς κράχτες: Πρώτον, να αφήσουν όλοι το Γυμνάσιο και τα Ελληνόπουλα στην ησυχία τους. Δεύτερον, ναι, τα παιδιά δικαιούνταν να ανεβάσουν το θεατρικό έργο της επιλογής τους και όχι όσα επιτάσσει η κομματική επιτηδειότητα. Κυρίως: Κόμματα και Κυβέρνηση να σεβαστούν και να διαφυλάξουν, ενισχύοντες παντοιοτρόπως, τον αγώνα και την αντίσταση των εγκλωβισμένων Ελλήνων. Μόνον αυτά. Τίποτε άλλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου